Smary ORLEN
Smary ORLEN BENTOMOS 23
| BENTOMOS 23 |
Dostępne opakowania:
17 kg
9 kg
Smar Bentomos 23
Większość usterek łożysk tocznych oraz ślizgowych jest związanych z niewłaściwym doborem lub nieprawidłową eksploatacją smaru. Zamiast borykać się z kłopotliwymi i kosztownymi naprawami, lepiej sięgnąć po smar Bentomos 23, aby zapewnić maszynom odpowiednią ochronę nawet w wyjątkowo wymagających sytuacjach.
Charakterystyka
Bentomos 23 to uniwersalny i wydajny smar, stworzony do pracy w skrajnych warunkach, obejmujących zarówno ogromne temperatury, jak i kontakt z wodą. Dzięki zagęszczeniu wysokorafinowanych olejów o gęstości bazowej 220 mm2/s w temperaturze 40° Celsjusza powstał smar o klasie NLGI 2 i wysokiej stabilności mechanicznej. Wybór bentonitu hydrofobizowanego aminami czwartorzędowymi zapewnił smarowi nietopliwość, a także odporność na działanie wilgoci. Zapewnia to znacznie dłuższą żywotność łożysk, gdyż woda nie tylko przyczynia się do rozwoju korozji, ale również obniża właściwości samego smaru i obniża jego parametry. To ostatnie zjawisko jest szczególnie niebezpieczne w przypadku łożysk pracujących w wysokich temperaturach, a właśnie do tego celu został stworzony Bentomos 23. Kolejną zaletą smaru jest zawartość dwusiarczku molibdenu o wielkości ziarna poniżej 5μm. Jest to substancja, która wydatnie zmniejsza tarcie, a także znana jest jako „suchy smar”, gdyż pomaga ona zachować prawidłowe działanie urządzenia nawet przy niskim poziomie oleju, a nawet jego całkowitej utracie.
Zastosowanie
Bentomos 23 jest przeznaczony do zapewniania skutecznego smarowania łożysk ślizgowych, tocznych oraz innych elementów narażonych na tarcie podczas długotrwałej pracy w temperaturze powyżej 100° Celsjusza – zazwyczaj w zakresie od 120 do 200° Celsjusza. Jeżeli olej będzie regularnie wymieniany, Bentomos 23 może być wykorzystywany do smarowania urządzeń pracujących w temperaturze sięgającej nawet 220° Celsjusza. Smar jest zalecany do przełożeń działających pod dużym obciążeniem, jednakże nie jest preferowany dla maszyn o niewielkim momencie obrotowych oraz łożysk o niewielkim luzie poprzecznym.