Wybierz kategorię
Wysokogatunkowy smar ORLEN
Rodzima marka Orlen przyzwyczaiła swoich klientów do wysokiej jakości produktów. Nie inaczej wygląda to w przypadku smarów stosowanych do powierzchni trących. Skuteczność produktów została doceniona nie tylko w Polsce, ale również w Europie. Smary Orlen należą do jednych z najchętniej kupowanych środków tego typu w naszej części kontynentu. To zasługa autorskiego składu, precyzyjnej mieszaniny olejów oraz korzystnych cen. Nie bez powodu wykorzystuje się je zarówno w celach profesjonalnych, jak i w prywatnych warsztatach.
Dostępny w naszej ofercie smar Orlen z pewnością spełni wszelkie oczekiwania. Dzięki niemu można w znaczący sposób wydłużyć czas eksploatacji urządzeń, a także zabezpieczyć je przed różnego rodzaju czynnikami zewnętrznymi.
Wapniowe i wapniowo-litowe smary ORLEN
Powstają na bazie olejów syntetycznych bądź naftenowych wraz z mydłem litowo-wapniowym w klasie konsystencji NLGI 00/000. Oprócz tego producent dodał do nich dodatki o właściwościach antyutleniających i antykorozyjnych. W efekcie smary Orlen tego typu znajdują swoje zastosowanie przy ciężkich pojazdach użytkowych, samochodach osobowych oraz autobusach. Można ich używać również w przekładniach redukcyjnych ze smarami plastycznymi czy centralnych układach smarowania DIN 75203 (w zależności od modelu).
Smar bentonitowy – charakterystyka i zastosowanie
Jego przeznaczeniem jest smarowanie urządzeń działających w bardzo wysokich temperaturach. W praktyce smar Orlen bentonitowy jest substytutem klasycznych środków, które nie są w stanie zapewnić odpowiednich efektów w trudnych warunkach pracy. Mowa więc o łożyskach tłocznych i ślizgowych funkcjonujących w zakresie temperatur od 100ºC do ok. 200ºC. Smar bentonitowy może też zostać wykorzystany przy 220ºC, ale warunkiem jest jego częsta wymiana bądź uzupełnianie. Do zalet produktu należy zaliczyć jeszcze odporność na wysokie (wręcz udarowe) obciążenia.
Specyficzny użytek wynika ze składu preparatu. Smar bentonitowy Orlen zawiera dwusiarczek molibdenu oraz zagęszczone wysokorafinowane oleje mineralne, co czyni go nietopliwym i odpornym na szkodliwe działanie wody.
Uniwersalny smar litowy Orlen
To najszersza, a zarazem uniwersalna kategoria produktów w naszej ofercie. Wyróżniają się bardzo szerokim zastosowaniem: od łożysk tocznych i ślizgowych, przez przeguby i prowadnice maszyn, aż po zamknięte przekładnie zębate walcowe czy stożkowe. Oprócz tego smar litowy Orlen sprawdzi się bez problemu jako wielofunkcyjny preparat samochodowy. To najlepiej pokazuje, jak przydaje się w przemyśle.
Posiadamy ponad 30 różnych wersji smaru litowego. Każdy z nich cechuje się odmiennymi preparatami. Wybór jest więc uzależniony w dużej mierze od efektu, jaki zamierza się osiągnąć, temperatury pracy urządzenia, stopnia uszczelnienia przekładni czy warunków panujących w zakładzie (np. bliskość źródła wody). Dla przykładu smar litowy Orlen LITEN PREMIUM ŁT-4EP2 ma wyjątkowo wysokie parametry trybologiczne, a przy okazji jest odporny na starzenie oraz wymywanie wodą. Może więc zostać użyty w węzłach tarcia w temperaturach od -30ºC do 140ºC. Z kolei smar Orlen Greasen EP-23 nadaje się zwłaszcza do wysoko obciążonych stanowisk trących ze względu na zabezpieczenie przed wibracjami, naciskami oraz uderzeniami. Poleca się go również w przegubach homokinetycznych czy przekładniach kątowych wykoszarek.
Z przyjemnością pomożemy w wyborze smaru Orlen. W tym celu wystarczy skontaktować się z nami telefonicznie lub mailowo. Podczas rozmowy odpowiemy również na inne pytania dotyczące oferty.