Sprzedaż

GREASEN GRAFIT

Smary ORLEN

Smary ORLEN GREASEN GRAFIT

Opis produktu

 

GREASEN GRAFIT



Dostępne opakowania: 
17 kg
9 kg
4,5 kg
Stan: nowy

Smar Greasen Grafit

Greasen Grafit to wyjątkowo wytrzymały i odporny na obciążenia smar, który zapewnia doskonałą ochronę oraz przyczepność podczas wykorzystania w samochodach, pojazdach gospodarczych, a także podczas prac montażowych.

Charakterystyka

Greasen Grafit to smar wapniowy, powstały poprzez zagęszczenie oleju mineralnego o parametrach lepkości 150 mm2/s w 40° Celsjusza. Wynosząca przynajmniej 10% domieszka grafitu sprawia, że smar zyskuje swoje unikalne właściwości. Po naniesieniu na powierzchnię oraz wyparowaniu bazy drobinki grafitowe pozostają na miejscu, zapewniając wysoki poślizg – cząstki grafitu spełniają podobną funkcję jak kulki w klasycznych łożyskach tocznych. Jednocześnie obecność wapnia sprawia, że smar Greasen Grafit oferuje znakomitą ochronę przed wodą oraz korozją, nawet po wyparowaniu bazy. Kolejną cechą charakterystyczną tego smaru jest ogromna odporność na obciążenia, co czyni z Greasen Grafit preferowany środek konserwujący w przegubach, przekładniach, a nawet podczas zabezpieczenia niektórych rodzajów gumy.

Zastosowanie

Greasen Grafit ze względu na swój skład posiada stosunkowo wąskie, ale wyspecjalizowane pole działania. Najczęstsze miejsce, w którym wykorzystywane są smary grafitowe, to resory samochodowe, siodła w pojazdach ciężarowych, otwartych przekładniach zębatych, ślimakowych, podczas montażu oraz oliwienia śrub. Największym ograniczeniem dla tego rodzaju smarów jest temperatura pracy, która zamyka się w przedziale od -20 do 60° Celsjusza – powyżej tej granicy zachodzi ryzyko zapłonu grafitu. Greasen Grafit nie sprawdzi się również w klasycznych łożyskach lub mechanizmach precyzyjnych, gdyż ostre cząsteczki grafitu mogą przyczynić się do szybszego zużycia części w wyniku kontaktu ze smarem – zwłaszcza jeżeli łożysko zostanie poddane dużemu obciążeniu. Jeżeli jednak konieczne jest zabezpieczenie zawieszenia, siodła lub przekładni, smar grafitowy zapewnia nieporównywalnie lepsze możliwości ochrony, nawet podczas pracy w wilgotnym otoczeniu lub podczas siarczystych mrozów.

Normy, aprobaty, specyfikacje

DIN 51 502: OGF2C-20
ISO 6743-9: L-X-BAGB-2
NLGI: 2

Zobacz podobne urządzenia

Zainteresowany ofertą? Skontaktuj się z nami